«Ναυμαχία» ακτοπλοϊκών στο Αιγαίο

«Ναυμαχία» ακτοπλοϊκών στο Αιγαίο


Από την  Μαρίνα Πρωτονοταριου
Στο Αιγαίο από τη Ραφήνα  μεταφέρεται η μάχη της...
Golden Star Ferries του Γ.  Στεφάνου και της Sea Jet του Ηλιόπουλου δύο από τις μικρότερες αλλά ανερχόμενες ακτοπλοϊκές, οι οποίες κάθε  χρόνο αυξάνουν τα πλοία και τα δρομολόγιά τους. Η κόντρα των δύο εφοπλιστών ξεκίνησε πέρσι, με πόλεμο τιμών στα εισιτήρια στα δρομολόγια της Ραφήνας ενώ  φέτος το θέμα είναι τα νέα δρομολόγια της Golden Star Ferries  που τελικά αν και τα αιτήθηκε εκπρόθεσμα, εγκρίθηκαν από το υπουργείο και ξεκινούν από τις 2 Μαϊου, συνδέοντας τη Ραφήνα με 8 νησιά μέχρι τη Σαντορίνη, αλλά και με το Ηράκλειο Κρήτης.

Η Sea jet από την πλευρά της διαφωνεί με την εκπρόθεσμη έγκριση των δρομολογίων, ετοιμάζεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να προσφύγει στο ΣτΕ, καθώς «η αίτηση των νέων δρομολογίων της Golden Ferries όχι μόνο ήταν εκπρόθεσμη με την προθεσμία 31/8 /2017 που τέθηκε πέρσι αλλά και με την παλιότερη προθεσμία που ήταν τον Οκτώβριο του 2017». Επίσης πηγές προσκείμενες στην εταιρεία σημειώνουν ότι «τα αιτήματα δρομολόγησης νέων πλοίων έχουν το χαρακτήρα «ανοιχτού διαγωνισμού» και δεν μπορούν να γίνονται οποιαδήποτε στιγμή του χρόνου, ούτε οποιοσδήποτε πλοιοκτήτης να βάζει όποιο πλοίο θέλει, όπου θέλει, αλλά υπάρχουν κανόνες και για αυτό και η ετιαρεία ετιμάζεται να προσβάλει τις σχετικές αποφάσεις.

Με στόλο 21 πλοίων, η Seajets έχει το μεγαλύτερο δίκτυο ταχύπλοων στο Αιγαίο με 250 συνδέσεις σε 29 λιμάνια και συνολική χωρητικότητα που ξεπερνά τους 8,500 επιβάτες και 1,450 οχήματα, η Seajets συνδέει τα νησιά στις Κυκλάδες μεταξύ τους και με την Κρήτη.

Η ένταση στις σχέσεις Seajet Golden Star Ferries, που ξεκίνησε από τον πόλεμο τιμών στα δρομολόγια της Ραφήνας, ενδεχομένως επικεντρωθεί και φέτος στις τιμές. «Πέρυσι η Seajet ξεκίνησε την μαχη των τιμών. Αν μας κάνουν και φέτος πόλεμο θα τους κάνουμε ακόμη μεγαλύτερη ζημιά φέτος» προειδοποιεί ο κ. Γ. Στεφάνου. Οσο για τα νέα δρομολόγια θεωρεί, ότι όσο περισσότερα πλοία προσθέτουν οι ακτοπλοϊκές και όσο περισσότερες συνδέσεις τόσο βοηθούν την ανάπτυξη του τουρισμού και της ακτοπλοΐας». Στο ίδιο πνεύμα ο κ. Μ. Σακέλλης Αντιπρόεδρος του Attica Group και Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Εταιριών, σημειώνει «πρέπει να διευκολύνουμε τα νέα δρομολόγια ακόμα κι οταν είναι εκπρόθεσμα. Τα περισσότερα από τα δρομολόγια που έχουμε σήμερα κάποτε ξεκίνησαν ως εκπρόθεσμα. Τα δρομολόγια πρέπει να είναι ελεύθερα, έτσι αναπτυχθήκαμε κι εμείς. Τώρα τί πρέπει να λέμε να μην μπουν άλλοι;» αναφέρει χαρακηριστικά.

ΑΝΑΜΕΝΟΥΝ ATTICA-HSW

Αυτή την περίοδο ξεκινά η διαδικασία διαπραγμάτευσης μεταξύ του Attica Group και της Επιτροπής Ανταγωνισμού προκειμένου να καθριστούν τα διαρθρωτικά μέτρα που πρέπει να γίνουν για να πάρει το πράσινο φως το νέο σχήμα Attica-HSW, που προέκυψε μετά την εξαγορά της «Hellenic Seaways» από την «Attica Group». Η ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού θα συνεδριάσει στις 19 Απριλίου 2018 για να εξετάσει τη σχετική εισήγηση των οργάνων της για την εξαγoρά της HSW από την Attica Group, η οποία εισήγηση, έκρινε αναγκαία τη λήψη «κατάλληλων διορθωτικών μέτρων», προκειμένου να εγκριθεί η εξαγορά.

Αισιοδοξία για αύξηση κίνησης

Οι εντάσεις πάντως γύρω από τα δρομολόγια της Golden Star Ferries είναι ενδεικτικές του έντονου ανταγωνισμού που επικρατεί στον ακτοπλοϊκό κλάδο οποίος προσελκύει τα τελευταία δυο χρόνια νέα πλοία και επενδύσεις. Η ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης, όσο και η διατήρηση σε διαχειρίσιμα επίπεδα των τιμών ναυτιλιακών καυσίμων, δημιούργησαν ευνοϊκές συνθήκες και έφεραν νέα πλοία και νέες εταιρείες στις «ελεύθερες» γραμμές, δηλαδή στις μη χρηματοδοτούμενες από το κράτος.

Για τη φετεινή περίοδο έχουν δηλωθεί 255 πλοία έναντι 227, που είχαν δηλωθεί την αντίστοιχη περσινή περίοδο για όλες τις ακτοπλοϊκές γραμμές και τα πορθμεία. Η Sea Jets δραστηριοποιείται με 21 πλοία για όλες τις γραμμές που καλύπτει έναντι 15 πέρσι και Golden Star Ferries με 5 πλοία έναντι 3 πέρσι . Οπως σημειώνει ο κ. Σακέλλης «πέρυσι ήταν μια καλή χρονιά για την ακτοπλοΐα με άυξηση κατά 7% στην επιβατική κίνηση ενώ και φέτος αναμένουμε περαιτέρω αύξηση κατά 5%. Το πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε ως κλάδος είναι τα ακριβότερα καύσιμα κατά 40% που θα είμαστε υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούμε από το 2020 και πώς θα καταφέρουμε να μη αυξήσουμε τα εισιτήρια...».

Tο διαβάσαμε εδώ

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ